Logo HCIN
×

Avís

JFolder: :files: La ruta no és un directori. Ruta: /mnt/gv0/hcin/images/vivaldi

×

Informació

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/vivaldi

Prop de 100 cirurgians de les Illes Balears es reuneixen a l’Hospital Comarcal d’Inca per a tractar sobre les noves tècniques

El conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, la tinent de batlle de l’Ajuntament d’Inca, Malén Cantarellas, el gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca, Federico Álvarez, el president de l’ABCOT, Joaquim Boronat, i el president del comitè organitzador del congrés, Dr. Antoni Bennasar, han inaugurat avui el XXVII Congrés de l’Associació Balear de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia que es celebrarà a l’Hospital Comarcal d’Inca (HCI) els dies 23 i 24 d’abril. Al llarg d’aquests dos dies prop d’un centenar de cirurgians ortopèdics de les Illes Balears es reuniran per a debatre sobre les noves tècniques, present i futur de l’especialitat.

El conseller de Salut i Consum ha destacat la importància de l’existència de les societats mèdiques i de la celebració de foros de debat com aquest, que permeten als professionals de les Illes poder intercanviar opinions i experiències a la vegada que adquirir nous coneixements les tècniques a l’avantguarda. A més, el conseller, ha manifestat la seva satisfacció que aquest congrés hagi estat organitzat per l’equip de cirurgia ortopèdica i trauma de l’HCI, sota la direcció del Dr. Antoni Bennàsar -cap del servei de COT de l’HCI-, ja que és una mostra de maduresa d’un equip i d’un centre hospitalari que fa escassos tres anys que presta serveis.

El congrés es divideix en quatre taules, una per a comunicacions lliures, i les altres tres per a tractar sobre temes que en aquests moments són de màxima actualitat en traumatologia, com ara la cirurgia “navegada” de genoll, el tractament actual de les fractures del cap de l’húmer i la patologia del retropeu. Al llarg d’aquests dos dies es presentaran un total de 19 ponències i 25 comunicacions.

Pel que fa a la cirurgia “navegada” de genoll cal dir que l’HCI apostà des del principi per aquest tipus de tècnica, i avui és l’hospital de les Illes Balears que fa servir aquesta tècnica amb més alt percentatge. El seu debat en aquest congrés ha de servir per a demostrar els avantatges d’aquest tipus de cirurgia envers la cirurgia convencional de pròtesi de genoll. La “navegació” o l’ utilització dels sistemes informàtics de guiatge permet col·locar la pròtesi de genoll el més perfecte i anatòmica possible, la qual cosa incideix en la fiabilitat i durabilitat de la mateixa.

La taula dedicada a les fractures del cap de l’húmer (d’espatlla), pretén aprofundir sobre aquesta patologia, una de les fractures mes freqüents en dones de més de 60 anys després de la de maluc. Aquestes fractures tradicionalment es tractaven ortopèdicament, sense cirurgia, amb uns resultats bastant dolents. Actualment, amb l’adveniment de la reconstrucció de la fractura o la col·locació de pròtesis permet que els resultats siguin funcionalment molt bons.

La patologia de retropeu engloba un conjunt de malalties y deformitats que malgrat la seva incidència en la població actual són eventualment poc conegudes i considerades. Amb els coneixements actuals i l’aparició de noves tècniques quirúrgiques s’ha produït una millora significativa dels resultats permetent minvar el dolor i millorar considerablement amb una correcta deambulació l’estat del pacient.

En aquest congrés hi participen prop de 100 professionals de les Illes Balears, i compta amb la participació especial ponents de la Península a més del President de la Asociación Española de Cirujanos Ortopédicos y Traumatólogos, AECOT, i del President de la Societat Catalana de Ortopèdia i Traumatologia.

Els usuaris del centre hospitalari poden consultar les seves cites des de qualsevol lloc i a qualsevol hora accedint a un lloc web o via telefònica

El projecte s’ha desenvolupat gràcies a la col·laboració entre les conselleries de Salut i Consum i Innovació, Interior i Justícia

El conseller de salut i consum, Vicenç Thomàs, i la consellera d’Innovació, Interior i Justícia, Pilar Costa, acompanyats del director gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca (HCIN), Federico Álvarez, i del gerent de la Fundació IBIT, Antoni Roig, han presentat el Portal del Pacient de l’HCIN, un projecte tecnològic coordinat per la Fundació IBIT i finançat amb fons del Plan Avanza que s’ha desenvolupat a l’HCIN.

L’objectiu primordial de Portal del Pacient ésapropar l’hospital als seus usuaris, els quals podran accedir a la seva informació des de qualsevol lloc, a qualsevol hora, els 365 dies de l’any.

El Portal del Pacient és una plataforma tecnològica basada en tecnologia open source (de codi lliure), a la qual s’hi pot accedir de dues maneres, a través del web www.hcin.es, clicant al baner anomenat Portal del Pacient; o també via telefònica, marcant el número 971888588.

Poden accedir-hi els 116.000 usuaris de l’HCIN, els quals s’hauran d’identificar amb el nombre de la seva targeta sanitària i el codi pin d’accés –que prèviament hauran de sol·licitar presencialment al Servei d’admissió de l’hospital-, o amb el DNI electrònic o Certificat Digital de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT). Amb això el Portal del Pacient incorpora totes les garanties de seguretat necessàries, ja que l’accés està protegit amb l’objectiu de respectar la privacitat de la informació de cada usuari.

El conseller de Salut i Consum ha afirmat que “el desenvolupament d’aquesta plataforma tecnològica a l’Hospital Comarcal d’Inca no és una casualitat, sinó fruit de la forta aposta per les noves tecnologies de la informació i la comunicació que es fa tant des de la pròpia Conselleria com del Servei de Salut. El fet de tractar-se d’ un hospital de recent creació que compta amb una infraestructura tecnològica del més avançat ha permès la integració de diverses eines i tipus de programari necessaris per a la construcció del Portal”. Vicenç Thomàs ha subratllat també, que aquest projecte, fruit de la col·laboració entre ambdues conselleries s’ha executat al 100% amb empreses de tecnologia locals, a les quals ha volgut manifestar el seu agraïment per ajudar-los a fer realitat el Portal del Pacient.

Portal del Pacient

  • Lloc web: s’hi pot accedir a través del web de l’HCIN www.hcin.es. En aquest lloc els usuaris de l’HCIN que s’han identificat com a tals podran consultar en temps real la informació relacionada amb les seves cites, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques. En una segona fase l’usuari podrà gestionar les seves cites, en el sentit de reprogramar-les i/o cancel·lar-les, a més de consultar una sèrie de recomanacions mèdiques per a acudir als actes programats.
  • Accés telefònic: es tracta d’una plataforma informàtica (sense operadores) a la qual s’hi accedeix via telefònica, marcant el número 971888588. Amb el mateix nivell de seguretat que al lloc web, ja que l’usuari s’identificarà amb el nombre de la targeta sanitària i un PIN, els pacients de l’HCIN podran rebre la informació abans esmentada telefonat a aquest número de telèfon, des de qualsevol lloc i a qualsevol hora del dia.
  • Pantalles d’informació a l’HCIN: el projecte del Portal del Pacient integra, a més altres eines per a millorar l’accés del pacient a la informació de l’hospital. En aquest cas es tracta de monitors informatius que estan instal·lats a les sales d’espera de consultes externes, d’urgències i al vestíbul principal del centre. En aquestes pantalles es passarà informació relativa a l’hospital, ubicació de consultes, ... I a les sales d’espera de consultes i urgències, en breu s’activarà un lloc web que informarà als usuaris sobre l’estat de les consultes i el temps d’espera a cada una d’elles.
  • Punt d’informació telemàtic: quiosc web. L’HCIN disposa, a més, d’un terminal web o punt d’informació telemàtica on els usuaris poden accedir directament al Portal del Pacient, i així consultar les seves cites sense haver de passar pel Servei d’Admissió del centre.

La consellera d’Innovació, Justícia i Interior ha recordat que ambdues conselleries, a través del l’Ib-Salut i la Fundació Ibit crearen el 2009 el Centre de Competències de la Integració (CCI) amb l’objectiu de treballar conjuntament, gràcies a les tecnologies de la informació icomunicació, en l’ús més eficient dels recursos sanitaris, . “El Portal del Pacient que avui posem en funcionament és un dels projectes que desenvolupa el CCI i que se suma a altres projectes ja en execució. Aquest projecte, que s’inicia avui amb la seva execució a l’Hospital Comarcal d’Inca el posem a disposició del Servei de Salut per tal que estudiï la possibilitat d’implementar-ho en un futur a la resta d’hospitals de la sanitat pública balear”.

Amb el Portal del Pacient s’inicia una nova etapa en la qual el Servei de Salut i tots els seus centres estaran més a prop dels usuaris de la sanitat, es tracta d’una iniciativa per millorar la implantació de la eAdministració (administració electrònica) -LAECAP, Ley de Acceso Electrónico de los Ciudadanos a la Administración Pública- a l’entorn sanitari.

L’Associació Espanyola d’Usuaris de Telecomunicacions i de la Societat de la Informació (AUTELSI) ha atorgat el premi a la implantació de solucions mòbils en l’assistència sanitària a l’Hospital Comarcal d’Inca

L’Hospital Comarcal d’Inca (HCIN) ha rebut, en el marc de la celebració de la VI Convenció Autelsi, el premi a la categoria de millor iniciativa d’innovació tecnològica per a la millora de la productivitat.

Federico Álvarez, gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca, ha acudit aquesta nit a la cerimònia que ha tingut lloc a Madrid, acompanyat de Xavier Oliva, Cap del servei d’Informàtica de l’HCIN; i de Zaira Rodríguez, Supervisora de la Unitat d’hospitalització Mèdica 1.

El projecte de l’HCIN guardonat “implantació de solucions mòbils en l’assistència sanitària” és un projecte que s’ha desenvolupat a l’entorn d’infermeria de l’àrea d’hospitalització de l’HCIN, amb l’objecte de millorar la seguretat dels pacients, augmentar l’eficiència dels processos i millorar la qualitat de l’atenció.

La implantació de solucions mòbils a l’entorn d’infermeria d’hospitalització, permet poder traslladar a ”peu de llit” la informació del pacient, i des d’allà mateix es poden introduir i enregistrar les noves dades a mesura que aquestes s’obtenen.

Gràcies a aquests sistemes portàtils, quan el personal d’infermeria acudeix a l’habitació del pacient hospitalitzat -i gràcies també a l’ús de les polseres amb codi de barres identificatives dels pacients- des del dispositiu portàtil mateix, i amb un lector de codi de barres, identifica el pacient, i a mesura que va realitzant diferents procediments per a la seva cura (presa de constants, electrocardiogrames, ...) les dades resultants van quedant enregistrades a la Història Clínica d’aquest. D’aquesta manera s’estalvia molt temps al personal sanitari (es calcula que es redueix el temps utilitzat en els processos en un 40%); es millora la seguretat del pacient, ja que s’eviten possibles errades humanes en la transcripció de dades, i millora la qualitat en l’assistència, degut a la immediatesa en la introducció de les dades en la història dels usuaris de l’HCIN.

El gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca ha manifestat la seva satisfacció per aquest reconeixement, “ja que posa de manifest la feina diària que es fa des del centre per a la millora continua dels processos i per a la qualitat de l’assistència, a la vegada que, un cop més queda palès que l’Hospital Comarcal d’Inca és capdavanter a nivell de la sanitat pública de l’Estat Espanyol en l’ús de les tecnologies aplicades a la salut”. Els premis atorgats per l’Associació Espanyola d’Usuaris de Telecomunicacions i la Societat de la Informació (AUTELSI) en l’edició 2009 són:

 

  • En la categoria PROJECTE O INICIATIVA PER AL DESENVOLUPAMENT DE LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ, el Govern Basc, pel seu projecte “Xarxa pública basca de centres Kzgunea”.
  • En la categoria INICIATIVA PER LA SEVA INNOVACIÓ TECNOLÒGICA PER A LA MILLORA DE LA PRODUCTIVITAT, l’Hospital Comarcal d’Inca pel seu projecte “implantació de solucions mòbils en l’assistència sanitària a l’Hospital Comarcal d’Inca2
  • En la categoria INICIATIVA TECNOLÒGICA EN EL SECTOR PÚBLIC, el Departament de Presidència, Justícia i interior del Govern de Navarra, pel seu projecte “sistemes de gestió processal a Navarra”.
  • En la categoria PROJECTE O INICIATIVA PEL SEU COMPROMÍS SOCIAL I MEDIAMBIENTAL, la Comunitat de Madrid, pel seu projecte “Internet en família”
  • En la categoria A LA LABOR DE DIVULGACIÓ I DIFUSIÓ DE LES TIC, la Fundació Telefònica, pel seu projecte “Revista TELOS”; i Telemadrid pel seu projecte “l’aposta tecnològica de Telemadrid per a l’emissió en directe”.
  • Guardons en les categories personals a:
    • Premi a la TRAJECTÒRIA PROFESSIONAL A LES TIC al Sr. Jesús Pérez Iridoy, Director de Sistemes d’Informació de El Corte Inglés.
    • Premi a la PERSONALIAT MÉS DESTACADA PER LA SEVA VISIÓ I RECOLZAMENT A AUTELSI I LES TIC, la Sra. Elena Salgado Méndez, vicepresidenta segona del Govern d’Espanya.

     

 

Temps d'espera a Urgències

Imagen reloj

 

Generals: 01:21

Pediàtriques: 00:24

Actualitzat: 27/04/18 15:05

RECORDI: Pot acudir al PAC del seu centre de salut més proper.

Banner ISO9001